Gratis reizen met de trein kan altijd leuker

By advertising, Blog

NS vroeg ons aan te haken bij hun huidige campagne voor NS Extra (het loyalty programma van NS), om ook de studenten (gratis studie OV) van Nederland te bereiken.

De studenten in ons trendteam gaven het inzicht dat binnen de doelgroep vooral behoefde is aan producten die direct kunnen worden ingezet tijdens de treinreis. Wij besloten hierop om de gratis reizende student nog verder in de watten te leggen door gratis koffie, een upgrade naar 1e klas en een gratis magazine toe te voegen aan NS Extra.

Om dit klip-en-klaar te communiceren naar de studenten van Nederland ontwikkelde we drie stop-motion / cinemagraphs. Simpel en doeltreffend.

Credits
Klant: Nederlandse Spoorwegen
Bureau: Youngworks
Fotografie: Léon Hendriks

Stukje reclamegeschiedenis naar de mensen toe

By Blog

Commerciële boodschappen zijn van alle tijden. Op de ruïnes Pompeii zijn ze al gevonden. Maar zo ver gaat dit lesje geschiedenis niet terug #duurtlang.

Sinds het internet (of things) roept iedereen dat de reclamewereld aan het veranderen is. Maar de echte start van de moderen reclame stampt af van een klein lelijk Duits kevertje en wat een Joodse Amerikaan daar mee deed in de jaren ’60.

In de korte documentaire “Remember Those Great Volkswagen Ads?” laat Britse filmaker Joe Marcantonio zien wat voor impact deze baanbrekende campagne heeft gehad voor het merk Volkswagen, maar ook voor de hele reclame-industrie.

Eerste winnaar Cannes Lions 2017 bekend

By advertising
De Australische productiestudio, the Woolshed Co., mag zich de gelukkige winnaar noemen van de eerste gouden leeuw tijdens het Cannes Lions Festival 2017.
Twee jaar lang hielden zij een social experiment om het fenomeen van ‘viral’ video’s en ‘shareable content’ te onderzoeken. Deze week publiceerden zij hun resultaten.

Read More

Mijn hitsingle met Mr.Polska

By Blog

Voor het eerst is er in Nederland via Snapchat een videoclip gelanceerd. Walibi Holland heeft  de primeur. Op het eigen kanaal van Walibi Holland: Walisnaps, is de videoclip van het nummer Move Up (Lost Gravity) voor het eerst te zien. Het nummer werd speciaal door Mr. Polska en Boaz v/d beatz geproduceerd voor de nieuwe achtbaan van Walibi; Lost Gravity. Read More

Dit jaar kook ik mijn snoep zelf

By Blog

Japans D.I.Y. snoep verovert ook Nederland

Na Pokémon, Pocky en de bizarre fragmenten uit spelshows heeft weer een nieuwe rage uit Japan de oversteek weten te maken naar Nederland; Popin Cooking.

Popin Cooking oftewel D.I.Y. (Do it Yourself) snoep koken (je leest het goed, snoep koken!) is al ruim een jaar bezig aan een opmars in Nederland onder meisjes 12-18 jaar. Met de D.I.Y.-kits die geïmporteerd worden uit Japan kun je met poeder, water en diverse vormpjes etenswaren, zoals sushi, hamburgers of pizza maken die je op kunt eten. Read More

Nieuwe campagne Universiteit Maastricht

By Blog
Met de campagne die wij ontwikkelde voor Universiteit Maastricht werkt de universiteit aan een hogere awareness en top of mind positie voor toekomstige studenten. Universiteit Maastricht is voor eigenzinnige denkers en doeners met een sterke motivatie en een actieve opstelling. ‘Go the extra mile’ daagt de doelgroep uit op zelfontplooiing en ambitie. Op het aparte inspiratieplatform zien we de verhalen van alumni die terugkijken op hoe zij ‘The extra mile’ hebben ervaren tijdens hun studie. Read More

Je telefoon kan de boom in

By Blog

Jongeren geven aan dat het gebruikt van een mobiele telefoon tijdens het diner een van hun grootste irritatie is. Maar diezelfde jongeren zijn tegelijkertijd ook non-stop verbonden en online: de smartphone is heilig voor hen. Daarom bedachten wij bij Youngworks om hem dit jaar een ereplek in de kerstboom te geven.  Read More

Te laat komen als een baas

By Blog
Het is maandagochtend, de wekker gaat en jij als vader hebt de taak om je vijf kinderen op tijd op school te krijgen. Seth King kent deze uitdaging en zoals je voor kunt stellen lukt het Seth niet elke dag dag om deze taak met succes te volbrengen. Gelukkig heeft Seth een geheim wapen achter de hand, hilarische te laat briefjes. Read More