Het jaarlijkse feestje dat de Contagious Seminar heet

By Blog
Sinds enkele jaren streamt het Cannes Lions Festival één seminar per dag gratis via YouTube. Elk jaar wordt deze doormiddel van een online Poll gekozen en elk jaar wint de seminar van Contagious deze strijd.

Dit jaar is het weer niet anders. De Contagious seminar staat namelijk garant voor een inspirerende sessie. Dus hebben we op maandag alweer een van de hoogtepunten vanuit het Debussy in het Palais du Festival.

Bekijk de presentie hieronder intergraal terug. Het zijn de beste 50 minuten die je deze week zult besteden, nou ja tot nu toe. Read More

Museum de Marktkraam

By Blog
In Breda vind je het museum voor Grafische design, tegenwoordig Moti genaamd. Maar mocht je geen zin hebben om buiten het carnavalseizoen naar het zuiden van het land af te reizen is het een goed idee om eens een bezoek te brengen aan de markt bij jou in de buurt. Daar kun je namelijk geheel gratis het werk vinden van Henry van der Horst. Nederlands beste Signpainter.

Read More

Advertising is bollocks

By Blog
Deze column werd oorspronkelijk geplaatst op het blog van Dave Trott Campaignlive.co.uk


Potholes are a real drag for motorists, they ruin your tyres and your suspension.
For pedestrians they fill up with rainwater, so you get splashed.
But probably worst of all is for cyclists.
They can destroy your bike’s front wheel, you can land face first on the gravel, you can even end up under a lorry.
Everywhere potholes are a problem, everywhere councils ignore them.
Sure they’ll fix them, eventually, when they get around to it.
Which usually means months, sometimes a year later.
One cyclist in Bury, decided to elevate potholes up the council’s list of priorities.
He knew the council couldn’t be bothered about potholes.
But the council were red hot on covering up graffiti.
Graffiti left on display was like advertising that the council weren’t doing their job.
It was very visible so it was covered up immediately.
He decided to use graffiti to solve the pothole problem.
Wherever there was a large pothole in the road he sprayed a set of genitals round it. Read More

Beter goed gejat dan slecht bedacht

By Blog

Dure merktassen, die koop je natuurlijk op de zwarte markt of tijdens je vakantie in Turkije. Scheelt je bakken met geld en als je heel eerlijk bent zie jij het verschil niet eens.

De man achter Saddleback Leather zag ook zijn tassen nagemaakt worden op de bekende bazaars. Als echte vakman kon hij dat natuurlijk niet over zijn kant laten gaan. Daarom maakte hij de volgende video om deze ‘vakbroeders’ wat tips te geven om zijn tassen zo goed(koop) mogelijk na te maken.

Waterlicht. Nederland zonder dijken

By Blog
Wat als Hansje Brinker zijn vinger uit de dijk zou trekken? Tot hoe ver zou het water Nederlandse weer instromen?
Daan Roosegaarde laat op het museumplein met zijn project ‘Waterlicht’ zien hoe hoog het water zou staan in Amsterdam. Doormiddel van LED licht wordt de waterlijn over het plein geprojecteerd en loop je opeens midden op het museumplein over de bodem van de Noordzee. Read More

A message from your lungs

By Blog
Een foto zegt meer als duizend woorden.
Maar in het geval van deze campagne lijkt toch het omgekeerde waar. Hoe schokkend de foto’s van zwarte longen op een pakje sigaretten ook kunnen zijn, de woorden die geschreven worden met deze inkt maken volgens mij een grotere impact. Read More

Mond-op-mondreclame 2.0

By Blog
Er gaat niks boven mond-op-mondreclame. Dat moeten ze ook gedacht hebben bij Ogilvy Argentinië toen ze op het idee kwamen van ‘branded oral surgery’.

En dus gaf Salta bier – als sponsor van de rugby competitie –  drie spelers die hun tand verloren waren in de strijd een gratis implantaat. Ze hadden echter wel hun eigen Q gevraagd er eerst nog even naar te kijken… Read More

Een tijdreizende lift

By Blog
Een tijdreis maken terwijl je 102 verdiepingen omhoog vliegt. Binnenkort is het mogelijk in de liften van 1 World Trade Center in New York. Een 3D animatie die geprojecteerd wordt op de wanden van de lift zorgt er voor dat je tijdens de reis naar boven een timelaps ziet van  van de ontwikkelen van New York in de afgelopen 500 jaar.

Read More

5 (minder bekende) campagnes die gaan winnen in Cannes

By Blog
Ook ik verwacht dat Sweetie van LEMZ wel eens de grote winnaar kan gaan worden in Cannes. En natuurlijk gaan ook campagnes als Epic SplitNewcastle’s ‘If We Made It’  en het Nederlandse Instapinformatie project van Edenspiekermann hoge ogen gooien. Er zijn echter een aantal campagnes in de meer ‘traditionele’ categorieën die wat mij betreft zeer terecht een gouden leeuw mogen ophalen in Cannes. Read More