Opdracht

Hostnet is uitgegroeid tot een van Nederlands grootste hosting providers. Toch heeft Hostnet moeite zich in deze volle me-too markt te onderscheiden van concurrentie. Hostnet vroeg daarop haar positionering aan te scherpen en hier een awareness-campagne voor te ontwikkelen.

Inzicht

Onderzoek toont aan dat hostingproducten voor ondernemers relatief low interest zijn. Pas als het problemen oplevert, dan wordt het een issue. En terwijl ondernemers weinig onderscheid zien tussen de verschillende hostingaanbieders, geven bestaande klanten Hostnet wel een bijzonder hoog cijfer voor de klantenservice. Het proactieve en probleemoplossende karakter van de klantenservice wordt met name geroemd.

Oplossing

De doelgroep, ondernemers, zijn niet met hosting bezig. Ze zijn bezig met ambities. Met groei. Hostnet is er om hun ambities te faciliteren met digitale oplossingen. In welke groeifase ze zich ook bevinden. Van het claimen van de eerste domeinnaam en het hosten van de website tot het inrichten van een volledig digitaal kantoor. Dus de boodschap aan alle ondernemers van Nederland is. Welke stap je ook wilt maken, welk idee je ook wilt realiseren…Wij zijn er klaar voor!


Client: Hostnet


Agency: MediaScience


 Art director: Joppe Andriessen


Copywriter: Robert Haagendoorn


Productie: We are Duffree


Regisseur: Nicolaas Kroone