Opdracht

Kidsweek is de enige krant die echt helemaal alleen voor kinderen is. Het jeugdjournaal, maar dan op papier. En dan ook nog vol leuke weetjes en mopjes. MediaScience ontwikkelde voor Kidsweek de campagne om nieuwe abonnees te werven.

Inzicht

Na analyse van de historische campagnedata ontdekten we dat veel kinderen met de PC of iPad van hun ouders naar Kidsweek surften. Als we diezelfde PC of iPad vervolgens op Facebook raakten met een sales-uiting, dan lag het conversiepercentage bijzonder hoog. Genoeg insights om het nieuwe campagnesysteem op te bouwen.

Oplossing

creatie
Is een krant lezen nu echt wel zo cool voor kids? Ja, de moppen zijn leuk. Maar al dat nieuws… Maar de ouders zijn maar wat trots als hun kinderen een krant lezen. En dat kan best eens handig zijn als hun kinderen iets voor elkaar willen krijgen. Met dit uitgangspunt maakten we een campagnesysteem dat bestond uit een TVC, online video en diverse social ads.

Media
De campagne focuste zich op het begin van het nieuwe schooljaar. Kidsweek werd uitgedeeld op scholen, de TVC werd uitgezonden en ondersteunt door ads voor populaire youtube kanalen. Kinderen werden geactiveerd om naar kidsweek.nl te gaan. En vervolgens werden de bezoekers geretarget op Facebook met een mooie aanbieding. En gedurende de hele campagne periode werd SEA ingericht om iedereen op te vangen die nieuwsgierig was geworden.


Client: Young & connected


Agency: MediaScience


 Art director: Joppe Andriessen


Copywriter: Robert Haagendoorn


Productie: We are Duffree


Regisseur: Nicolaas Kroone